mandag den 12. december 2011

Den herligste sirupskage - pakket med jul

I opskriftsgemmerne fandt jeg i år dette let plettede, fedtede og gulnede stykke papir, med opskriften på en længe g(l)emt sirupskage.


Opskriften er tilbage fra mine teenageår, hvor min daværende stedfar bagte sirupskagen i december. Jeg husker, at jeg var helt solgt i smagen af jul og skrev opskriften af fra hans ikke mindre fedtede og gulnede papir - så jeg havde den til når jeg skulle flytte hjemmefra.......

Jeg har gemt papiret lige siden og det er lidt sjovt at se sin håndskrift og formulering fra dengang.

Desværre har jeg efterfølgende fået bagt sirupskagen alt for sjældent - men i dag blev den støvet af og jeg skal love for at sirupskagen stadig kan sætte spark i julestemming i køkkenet.

Den smager simpelthen himmelsk og dufter helt fortryllende af jul.
Så hvis du vil gøre noget godt for dig selv - og måske andre, så se om du kan tyde opskriften ;o)

Det nederste af opskriften er ikke kommet med på billedet, så her må du godt få lidt hjælp........ der står såmænd, bages på nederste rille ved 175 grader i 1 time.




Der er kun tilbage at sige, jeg ville ønske billederne var med duft........bon appetit :o)

10 kommentarer:

  1. Hej Helle
    Den kage ser rigtig god ud. Sjovt at du har gemt den så længe og først finder den frem nu. Skønt med juleduft i huset. Det var da en ordentlig portion, du fik ud af den. Tre kager, så kan I rigtig smovse :o)

    SvarSlet
  2. Mums ser lækkert ud...... ja man kunne godt brugt dufte her på have-blogger siden. Men så kom vi nok aldrig ud i haven!

    SvarSlet
  3. Dejligt med sådan en lækker sirupskage. Det er da sjovt at finde ens gamle håndskrevne opskrift frem - så vælter minderne også frem, ikke?

    SvarSlet
  4. Mmmmmmmmmmmmmmmmm ser dejlig ud...gemmer lige opskriften til min bageglade datter..:-)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  5. Mums det ser lækkert ud... og jeg kan næsten dufte dem :-)

    SvarSlet
  6. Opskriften på min mors sirupslagkage er væk, men tror at denne her vil være en lækker erstatning, tak fordi du deler.
    Knus

    SvarSlet
  7. Uhhhmmmm. Det ser ualmindeligt dejligt ud! Også den fine formskrift ;-)

    Ha´en god dag
    Birgitte

    SvarSlet
  8. Det ser indbydende ud.
    Får lyst til at smage. Skulle måske prøve at bage en.
    Tak for opskriften.

    SvarSlet
  9. Ja, det må være sjovt - og lidt underligt - at finde en opskrift, fra da du var helt, helt ung ;-)

    De ser ellers lækre ud, må jeg sige ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet

Du er altid velkommen til at efterlade en kommmentar - det er også helt fint bare at kigge med :o)