søndag den 3. juli 2011

Uuuhh....Kirsebær

Kom  hjem efter job her i eftermiddag......satte mig, lidt slap i koderne, med en kop kaffe og en smøg (ja fy, jeg ved det - men den vane har jeg ikke lige fået bugt med endnu) Nå, men satte mig omme ved skoven for at nyde skyggen, vindens blæsen i trætoppene og så er man lige "gemt" lidt og kan få 10 min. for sig selv......og hvad skuer mit øje....?
Kirsebærrene er da begyndt at modnes!
Der hang de ligeså fristende, dinglende og strålende i forskellige farver lige fra grøn-gule, orange-røde, bare røde, mørke røde og så til næsten sorte.
Væk var trætheden og frem kom spand og stige.

Jeg høstede de sorte og meget mørke røde, har endnu ikke vejet bærene men tror at der ca. er 1 kilo, whoop whoop :o)
Planlægger at høste lidt dagligt/hver anden dag, efterhånden som bærene modnes......i år skal fuglene nemlig ikke nå, at stikke afsted med det hele!

Men for pokker da,  hvor er det højt, det træ. Godt nok hænger mange af grenene tungt ned, næsten til jorden og er nemme at nå. Men der hænger jo stadig de lækreste (og selvfølgelig de lækreste ;o) ...) kirsebær langt udenfor min rækkevide.....jeg kan næsten ikke ha´ det.

Fik Chris (min husbond) til at kaste et reb op, på en af de større stammer og "hænge sig i det" (...hø hø....forstå mig ret). Så kunne jeg nå bare lidt flere.....men stadigvæk, det er ikke godt nok - vi skal længere op!

Nu vil Chris så spørge naboen, om vi kan låne hans rullestillads og have det stående, kirsebærhøsten over.
Se det ville jo være genialt..... ikke smukt, men genialt  - nu må æstetikken vige for grådigheden ;o)



Planen er, at kirsebærene skal syltes (og selvfølgelig spises mens man plukker - alt andet ville være tortur).
Venter dog med at sylte til jeg har samlet ind af nogle omgange.
Begynder allerede nu, at søge efter forskellige og spændende syltninger (man kan jo tilsætte rom mv. - mums) - så byd endelig ind hvis du kender til noget særligt lækkert.

.......uuhh, hvor var det altså en glædelig overraskelse her søndag eftermiddag - er helt glad ned i maven (sammen med kirsebærrene).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er altid velkommen til at efterlade en kommmentar - det er også helt fint bare at kigge med :o)