mandag den 11. juli 2011

Håber på Gevinst

Jeg ønsker mig så brændende en eller anden form for driv/væksthus......men jeg vil ikke bare indkøbe et spritnyt. For det første synes jeg de er alt for små og alt for kedelige (i hvert fald i den prisklasse, der kunne komme indenfor min økonomiske rækkevidde). For det andet ville det være meget mere miljøkløgtigt at genbruge et eller andet......for ikke at tale om æstetikken og den personlige tilfredstillelse, sådan en løsning ville afstedkomme.
Derfor er jeg på jagt efter genbrugsguldet.......

Og her den anden dag, opdager jeg så guldet - næsten lige for næsen af mig - fatter ikke jeg ikke har set det før?
Jeg er ude og gå en tur og ser lige pludselig, for første gang, at huset oppe for enden af vejen, sørme da har noget hjemmebygget drivhusvæsen stående i baghaven - i en pæn størrelse og med gode ruder.....hvad mere kan jeg ønske mig?
Haven bærer præg af at have ligget forsømt hen i flere år, da der har boet en ældre dame, som ikke længere havde kræfterne til at passe have. Selve huset har nu stået tomt siden jul, hvor den ældre dame døde.
Arvingerne prøver at sælge huset - ikke en nem opgave på Lolland, skal jeg hilse og sige.

I salgs øjemed forskønner det gamle hjemmebyggede drivhus jo på ingen måde haven - ikke som det står der og ser misligholdt ud......så hvorfor ikke tilbyde at fjerne det?

Hjem og fatte papir og pen og skrive et lille brev med tilbud om, at pille det gamle drivhus ned, mod at måtte genbruge det......tilbage og hænge brevet på døren.

Nu går jeg så bare og venter....og venter. Brevet hænger stadig på døren.....hvornår skal nogen igen se til huset......jeg er ved at sprænges. Vil de synes at det er frækt at spørge om sådan noget? Vil de blive glade for tilbuddet om at få drivhuset fjernet? Vil de overhovedet reagere?

Jeg håber på gevinst - for med lidt nye rammer hist og pist, lidt knofedt og maling, tror jeg, at jeg kunne give det gamle drivhus nyt liv ......vi ville blive så gode sammen ;o)

1 kommentar:

  1. Hej Helle

    Jeg håber da, der er gevinst.

    Du kunne også prøve at kontakte ejendomsmægleren?

    - Ungersvenden

    SvarSlet

Du er altid velkommen til at efterlade en kommmentar - det er også helt fint bare at kigge med :o)