onsdag den 15. juni 2011

Den første blog fra Karlelunden

Karlelunden er stednavnet på hvor jeg bor......I udkanten af Danmark, på det vestlige Lolland - med alle dets glæder og besværligheder. Vi købte ejendommen for 2 år siden, det er et nedlagt landbrug/husmandssted.

Vi kendte stedet så godt og elskede det allerede inden det var vores - min svigerfar boede her nemlig indtil han døede i efteråret 2008.
Ikke mange (ikke engang indfødte lollikere!) ved hvor Karlelunden ligger. Det er en lille blind vej, med få hustande, godt gemt omme bag en skov, væk fra en større hovedvej.
Heromme bag skoven bor vi! Vi er mig, min ægtefælle og far til vores 2 drenge, som efterhånden er store, dvs. 17 og 11 år.

Jeg elsker denne plet. Når man svinger ind i gårdspladsen møder man skoven - nogle gange, når jeg kommer hjem, holder jeg midt i gårdspladsen og bliver siddende i bilen og bare kigger på skoven.
Tænker den er smuk, enten fordi den har fået lagt det smukkeste hvide Anemone-tæppe, er på bristepunktet til at springe ud for alvor, klædt i efterårets skarpe gyldne farver, eller pudret hvid med nyfalden sne eller står kontrastfuld med sorte nøgne grene beklædt med frost og krystaller........tænker jeg er heldig at kunne opleve dette hver dag....og tænker mere og mere, at det kunne jeg ikke leve uden.
Haven, bag huset ender på østsiden også i skoven og syd- og vestsiderne ud mod mark - i år er der korn, det er smukkest synes jeg.
Huset er ikke noget særligt, af ældre dato, ikke så stort og der kunne laves meget, hvis man ville (læs havde tid og råd) - men det er hjemme for os fire.
Til huset hører en række øvrige bygninger, så som "baghusene", der sjovt nok ligger lige foran huset mod nordsiden og naboerne. En gammel stald med høloft på husets østside. Vi har ingen husdyr og bruger stalden til værksted og opbevaring af tonsvis af hjemmeskovet brænde.....ja og så bor vores gamle, trofaste og kærlige labrador der også sammen med 4 dejlige katte.
I forlængelse af stalden er en stor lade og da vi ikke driver landbrug, er her god plads til en havetraktor, trailere, haveredskaber og "sådan".
Jeg/vi har store planer med udbygningerne.......musikværksted, kreaværksted, væskthus, viktualierum, portrum fra haven og ud mod skoven og jeg kunne blive ved. "Drømme er livets krydderi", sagde Troels Kløvedal vist engang....og har jeg lige krydderier ;o)

Det var en lille indføring i hvad Karlelunden er for et sted - læs med om livet i Karlelunden, som kan handle om alt muligt...lige fra livet som mor til 2 dejlige drenge, parforholdets prøvelser og nydelser på 15.-20. år, (den måske evige) kamp med og mod vægten, en hjemmesygeplejerskes udfordringer i en udkantskommune - til mine passioner natur/have og livstil/mad.
Følg mine drømme om det enkle liv og delvis selvforsyning til de mere hverdagsagtige grublerier og hændelser.

Her er du velkommen :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er altid velkommen til at efterlade en kommmentar - det er også helt fint bare at kigge med :o)