torsdag den 31. maj 2012

Enig med Søren Ryge

Så I Søren Ryge igår ?  - det gjorde jeg.
Som altid, et dejligt uhøjtidigt direkte program fra hans store autentiske have.
Ryge var svært begejstret for den vilde hvide Kørvel, som pynter i det ganske danske for tiden.

Jeg elsker den også - og nænner heller ikke at fjerne den, hvor den bosætter sig i haven.

Baggerst i vores haven, nede omkring søen, er vild og utæmmet natur - her har den vilde Kørvel det godt og jeg nyder dens smukke lette skærmblomster.

Prøv selv at se - man skulle da være et skarn, hvis ikke man nød denne gave fra naturen :o)










 Med ønsket om en snarlig regn og en dejlig dag

12 kommentarer:

  1. ja det er bare så skønt og naturligt:) Anne Gine

    SvarSlet
  2. Jeg nåede desværre ikke at se Søren Ryge i går. Jeg når aldrig det TV ;-)
    Men jeg er også vild med vilde blomster, og kørvel er smukt, når det som her kan få lov at boltre sig :-)

    SvarSlet
  3. Jeg nåede heller ikke Søren Rye i går, men er helt enig i
    begejstringen for vild kørvel. Det ser skønt ud i din have!

    :-) Dorthe

    SvarSlet
  4. Du (og Ryge) har ganske ret. Det er naturens kniblinger!

    SvarSlet
  5. Jeg så også Ryge i går, og ja kørvelen er smuk... især i naturlige omgivelser og i store mængder sammen :)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  6. Jeg glemte at der var SR i går, men jeg nyder idet hele taget grøftekant symfonien hver dag på landevejene i det nordfynske, her klippes og sprøjtes ikke, måske fordi det er "spare tider". Så lidt godt kommer der da ud af kommunernes stramme økonomi. I morgen skal jeg til Bogense, 25 km fynsk idyl fra motorvejsafkørslen Nørre Aaby til Bogense.
    Henrik

    SvarSlet
  7. Ja men de er da skønne, og sådan et sted må det gerne være.
    Det er vist desværre ikke meget regn, vi får og slet ikke her hos os desværre.

    SvarSlet
  8. Det ser skønt ud, men nu har du jo også en stor have, så der er plads til det helt vilde!
    Vi har fået en del regn her lidt syd for København, så tønderne er næsten fyldt op igen, og alt det grønne bliver endnu mere grønt.

    SvarSlet
  9. Hej. Det ser jo "vildt" ud. Det må være dejligt med en have, hvor der er plads til at lade nogle ting bare gro. Jeg synes, det er flot og kan godt forstå, at du nyder synet.

    SvarSlet
  10. Har dem også i haven og freder dem for hakkejernet, for smukke det er de.
    Der er ikke så mange endnu, men det kan jo komme med tiden :-)

    SvarSlet
  11. Jeg er også vild med den og bruger den i buketter i stedet for brudeslør. Det ser ikke helt tosset ud :) Jeg plukker i grøftekanten har dem ikke i haven. Missede desværre også Søren Ryge.

    Mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet

Du er altid velkommen til at efterlade en kommmentar - det er også helt fint bare at kigge med :o)