tirsdag den 19. juli 2011

De første Billeder fra Karlelunden

Ja, det endte da med, at jeg selv tog affære og fik forvildet mig ind i en Expert-butik efter et kamera.
Jeg bryder mig ikke om at komme sådanne steder, da jeg bliver ganske forvirret af deres spørgsmål og ikke forstår deres tekniske termer - vi kunne lige så godt tale hvert vort sprog!

Jeg fik forklaret den unge mand, at jeg søgte et "enkelt og brugervenligt" kamera, uden for megen unødig gøgl og gejl......og ikke mindst til en rimelig pris. Håber så det er et sådant, jeg er stukket afsted med.

Hjem og sætte batteriet til opladning og SÅ ud og teste kameraet.......derfor denne lille billedeserie uden nogen dybere mening eller rød tråd ;o)
Håber alligevel, at I vil nyde, at se lidt af Karlelunden.
___________________________________________________________

Her står jeg midt på plænen bag huset og kigger over mod vestsiden af laden. Som man måske kan se, er det en gammel have, med mange store skyggefulde træer.
Her ses desuden det lille Rhododendron bed og lidt af det store bagved.








En smuk Latyrus i en skøn sart rosa farve. Den er selvsået og ganske velkommen.            

Godt man ikke fjernede alle brombærrankerne i Rhododendronbedet - se bare hvordan bassen nyder det.

Denne clematis Montana Majorie, blev sat for 2-3  uger siden for foden af det gamle æbletræ.....den kravler allerede fint. "Slynglen" kan blive ca. 4 meter høj, det passer sig fint til æbletræet. På den anden side af træet er sat en Montana Rubens, den kravler i et noget mere roligt tempo - håber de bliver gode sammen.

I gårdspladsen står en anden Montana Rubens. Den har tilgengæld travlt - den er sat i maj og nu er den allerede vokset fra granraften, som den fik at klatre på.....overvejer om jeg skal udplante den eller lade den kravle videre op af taget på udhuset ?                                                                                                  Den omtalte gildestue - er forresten inden bag de store ruder, måske man kan skimte en malerspand :o)


Et stykke med græs - her er planen, at der skal være en stribe frugttræer langs hækken og køkkenhave i plænen. Der skal sættes noget "gennemsigtigt" afhegning ud mod marken, da rådyrene ellers vil æde det hele - de spadserer nemlig livligt igennem her :o)


En høj hvid blomst - hvis navn jeg har glemt.....

På østsiden af laden, ind mod Troldeskoven (det hedder den faktisk), roder vi !......Når brændet er flækket og stablet inde i stalden - er det her jeg har vilde planer om at ville lave min "klosterhave" i højdebede. På den bare jordplet har der også ligget brænde som ER ordnet, så vi er godt på vej ;o) Højbedene skal laves ud af genbrugspaller, som vi har en del af stående.


....og endelig et lille kaffepausested - strategisk placeret lige overfor brændebunken. Matriklens vagthund drikker ikke kaffe, men tager gerne en pause. Vi har netop hentet nogle brugte fliser, som skal lægges her, da stolebenene synker i jorden .....hvilket jo ikke gør det nemmere at komme op igen ;o) Generelt har vi mange små og store siddepladser.....måske en billedserie om disse senere.
_______________________________________________

Nu skal jeg så bare øve og lege lidt med det, at lægge billeder på bloggen - det er ikke så nemt endda

6 kommentarer:

  1. Hej

    Skøønne billeder! Det er herligt at se det, du har snakket så meget om. Bygningerne er virkelig flotte! Gammeldags stil. :-)

    Hvad er det for et kamera?

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  2. Hej Ungersvenden......ja det er da helt fantastisk, at kunne krydre bloggen med lidt fotos.
    Kameraet jeg blev "prakket på" er et Canon "Power Shot A3100 IS", det har blot 12.1 megapixel og 4 x optical zoom, genopladeligt batteri og medfølgende 4 GB hukommelseskort - alt for den nette sum af 999,-kr.
    Ja, sikke jeg strøger om mig med tekniske data....men jeg havde også HELT spidse ører i den Expert butik ;o)
    Jeg aner faktisk ikke om det er et godt køb eller ej - for jeg fatter bregne af sådan noget.
    Men jeg kan finde ud af at bruge kameraet og det ser da ud til at tage ok billeder, så indtil videre er jeg glad og tilfreds :o)

    SvarSlet
  3. Hej igen

    Jeg ved heller ikke særlig meget om det...
    Men går jo op og ned ad fotojournaliststuderende til daglig og har flere venner, hvor jeg har lånt deres spejlrefleks og leget.

    Jeg ved bare, at når jeg har sparet sammen og skal have et kamera, så skal det være et spejlreflekskamera.

    Jeg googlede lige dit kamera, og det ser fedt ud. Og sikke en god pris! Det er nok fordi, der er kommet en ny model i serien, og så falder prisen på de tidligere modeller lynhurtigt.
    De 12,1 megapixel er da rigtig fint - man plejer at sige, at kommer det meget over 10 megapixel, så skader det mere end det gavner. Der kan komme hvide prikker på billedet osv. :o)

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  4. Tillykke med det nye "legetøj" Det ser da ud til at være et fantastisk sted i har jer der, og masser af spændende planer for fremtiden.
    det glæder jeg mig (stadig) til at følge.
    Randi

    SvarSlet
  5. herligt - jeg har selv lige gjort det samme. Derfor kan jeg nu zoome ind på min helt egen edderkop som jeg har fulgt de sidste dage. Nu er familien udklækket... Jeg fik et sony, meget billigt, og allerede nu ville jeg faktisk gerne have har en supermodel :-)
    Skønne billeder, og skøn hund. Han ser rar ud :-)

    SvarSlet
  6. Tillykke med kameraet! Sikke et skønt sted i har jer, og en sød vagthund :)
    Kan kun tilslutte mig det med at lægge billeder på bloggen, det er ikke altid lykken.

    Didde

    SvarSlet

Du er altid velkommen til at efterlade en kommmentar - det er også helt fint bare at kigge med :o)